Organisatie

Bestuur

Voorzitter Bjørn Koot
Secretariaat en Ledenbeheer Linda van Garderen info@polyhymnia-zeist.nl
Penningmeester Gerrit Boomsma
Publiciteit en Relatiebeheer (PR) Lily van der Hout lilyvanderhout@gmail.com

06-22901187

of

030-2451160

 Algemeen Bestuurslid Marja Teunissen
 Algemeen Bestuurslid Birgit Gantzert
 Algemeen Bestuurslid Simon van Oppen

Artistieke Staf

Dirigent – Michiel van Laarhoven

Sinds 2011 is Michiel van Laarhoven dirigent van Poly Hymnia. Hij studeerde koordirectie bij Wilko Brouwers aan de meerjarige dirigentenopleiding te Utrecht. Tijdens en voor deze opleiding was hij bij verschillende koren en ensembles al vaak te zien als pianist. Daarnaast deed hij voor verschillende opera- en operetteverenigingen de koorinstudering van talloze werken waaronder Die Fledermaus, The Mikado en Die Lustige Witwe. Momenteel staan verschillende projectkoren- en ensembles onder zijn leiding.

 


 Regisseur – Peter Jonckheer

Peter Jonckheer

Als acteur-regisseur, die eerst muzikale studies heeft gedaan o.a. aan het Koninklijk Muziekconservatorium en daarna een theateropleiding heeft gevolgd aan de bekende Studio Herman Teirlinck, beide in Antwerpen, werd en wordt ik vaak gevraagd om regies te maken van hedendaagse opera’s, maar ook van (zeer) oude werken waarvoor vaak met facsimile’s van het handschrift moet worden gewerkt. Fantastisch werk, maar tussen de 2 uitersten ligt het gros van opera’s en operettes die iedereen zo graag wil horen en zien.

Ik wil ze dan ook heel graag regisseren op voorwaarde dat het verhaal goed zit en/of als ze gerelateerd zijn aan goede literatuur. Laatst maakte ik nog een La Traviata, een verhaal om van te smullen, fenomenale muziek, kortom: eten en drinken…

Mijn moeder, een niet onbegenadigde zangeres en een trompettist-vader namen me van kleins af mee naar de opera. Toen werden daar nog operettes gespeeld, en hoe klein ik ook was, één ding stond vast: dat wil ik ook…

Na een korte tijd in het kinderkoor van de opera begon mijn zangstem zo danig te zakken tot ze (bijna) niks meer waard was.
Zelf zingen, buiten de badkamer, zat er niet echt meer in (dacht ik), maar na de theateropleiding kwam ik als acteur toch terecht in nogal wat musicals. Ook dàt was geweldig maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik werd hoe langer hoe vaker gevraag her en der te komen regisseren. Mijn werkterrein breidde zich uit over zowat heel Europa.

Van regisseurs waar ikzelf mee gewerkt had heb ik ontzettend veel geleerd, ook vaak hoe het niet moest.

Zo leerde ik zelf kostuum- en decorontwerpen maken, en teken de laatste jaren dan ook voor het volle pond: regie, decor, kostuums, en als het kan ook voor een dansje links of rechts.